Jonathan Spicher

Enfant, Jonathan Spicher commence le chant comme soprano et connaît ainsi ses premiers contacts avec la scène musicale. Il obtient un Master in Art of Performance à la Musikhochschule de Zürich dans la classe de Scott Weir.  Il se tourne rapidement vers la musique baroque. Il est notamment reconnu comme Évangéliste dans les Passions de Bach. Il chante les grandes œuvres du répertoire classique allant de Mozart, Haydn, Mendelssohn en passant par Rossini. Jonathan se spécialise dans la voix de Haute-Contre à la Française et intègre des ensembles tels que Les Arts Florissants (dir. William Christie), Les Talens Lyriques (dir. Christophe Rousset) ou Correspondances (dir. Sébastien Daucé). Il chante sous la direction d’autres chefs prestigieux comme Leonardo Garcia Alarcon, Damien Guillon, Emmanuelle Haïm ou Michel Corboz.

Quant à l’opéra, il est sur scène dans le rôle du Prince qui passe par là dans le voyage dans la lune (Offenbach) à l’Opéra de Fribourg ou encore Oronte dans Alcina (Haendel) avec Ouverture Opéra. Puis l’opéra de chambre de Genève avec Mengone dans Lo Speziale (Haydn), à l’Opéra de Lausanne dans Lakmé(Delibes) dans le rôle d’Hadji.

Ces dernières années, il incarne des rôles Rossiniens tels que Arnold (Guillaume Tell) et le compte Almaviva (Barbier de Séville) avec l’Opéra du Rhône ou Don Ramiro (La Cenerentola) avec L’Opéra des champs.

Benoît Arnould

Diplômé des conservatoires de Metz et Nancy et nommé “Révélation lyrique classique” de l’Adami en 2007, Benoît Arnould débute rapidement en soliste avec les plus grands chefs. Il affectionne tout autant l’oratorio que l’opéra: avec M. Minkowski, il chante Guglielmo dans Così Fan Tutte et les Passions de Bach ; avec Raphaël Pichon il grave Dardanus de Rameau (Anténor) ; sous la direction de Ton Koopman, il joue King Arthur de Purcell, c’est avec Christophe Rousset, qu’on le retrouve dans les Indes Galantes (mise en scène Laura Scozzi) ; avec Vaclav Luks dans Les Boréades ou encore Christina Pluhar en tournée pour Orfeo de Monteverdi. Benoît Arnould collabore régulièrement avec Damien Guillon pour des programmes de musique italienne (« Affetti Amorosi » ) ou La Passion selon St Jean. Interprète particulièrement apprécié pour le répertoire sacré, il chante sous la direction de Winfried Toll, Peter Neuman ou encore Philippe Herreweghe.

Basil Belmudes

A la fois musicien instrumentiste et chanteur, également organiste de formation, Basil Belmudes se consacre aujourd’hui au chant lyrique en tant que ténor en se perfectionnant à la Haute École de Musique de Lausanne dans la classe de Stephan Macleod après s’être formé auprès de Robert expert, Anthony Lopapa et Guillemette Laurens.

Pendant sa formation à Paris il intègre différentes productions scéniques comme Il Mundo Della Luna de Haydn en partenariat du CNSMDP et La Philharmonie de Paris, Les P’tites Michu de Messager, Les Noces de Figaro de Mozart…

L’art lyrique le mène vers la pratique d’ensemble à un par voix, notamment en rejoignant l’ensemble Les voix des Cairns en juillet 2020, et en participant ponctuellement comme haute-contre au Cortège d’Orphée.

De formation pourtant classique, Basil élargit son univers musical à d’autres styles comme le jazz, le rock, le reggae, la funk, la country tout en se tournant vers la trompette de cavalerie et d’harmonie, la batterie, la basse et la contrebasse, en étendant sa palette professionnelle  à celle de bassiste, claviériste et chanteur dans des groupes de musiques actuelles.

Peter Di-Toro

Peter Di-Toro began singing when he was a pupil at the London Oratory School where he was a Chorister and then a Choral Scholar with the Schola Cantorum, one of the United Kingdom’s leading liturgical choirs. When studying at the University of East Anglia, Peter was a member of the Choir of King’s College London, a Choral Scholar at Norwich Cathedral and studied singing with David Lowe at Gonville and Caius College, Cambridge.

Peter performs regularly for groups and church choirs including: Collegium Vocale Gent, Dunedin Consort, Polyphony, The Choir of the English Concert, Voices of Instruments of Time and Truth, Ex Cathedra, Chamber Choir Ireland, London Choral Sinfonia, Cambridge Singers, Westminster Cathedral, The Guards Chapel, The Queen’s Chapel, Savoy, Grosvenor Chapel, Lincoln’s Inn and HM Chapel Royal at St James’s Palace.  He has worked with conductors such as Philippe Herreweghe, Harry Bicket, Stephen Layton and Kaspars Putniņs.

As soloist, Peter has worked with the Liverpool Cathedral, Instruments of Time and Truth, Royal Choral Society, University of Essex Choral Society, Norwich School Choral Society and CORO in works including Monteverdi’s Vespers of 1610, Handel’s Messiah, Mozart’s Requiem, Purcell’s King Arthur, Bach’s Magnificat and Haydn’s Creation.

Albert Riera

Born in Barcelona in 1973, he hold a degree in Laws and Philosophy. He studied singing with Do- lors Aldea. He sings with international early music ensembles like La Capella Reial de Catalunya, Collegium Vocale Gent, Graindelavoix, Tasto Solo, Cappella Amsterdam, Choir de Chambre de Namur, Qvinta Essençia, Canto Coronato, La Hispanoflamenca, Capella de Ministrers, Las Vozes de Al Ayre Español.

Andrew Tortise

Andrew Tortise was a choral scholar at Wells Cathedral and graduated from Trinity College, Cambridge.

Concert plans this season and beyond include tenor soloist for Handel Messiah with the Ulster Orchestra and Ruben Jais, the Huddersfield Choral Society and Jane Glover, and the Philharmonia Baroque Orchestra and Richard Egarr; Handel Dixit Dominus with the Bournemouth Symphony Orchestra and Laurence Cummings; Beethoven Missa Solemnis with Ex Cathedra and the CBSO under Jeffrey Skidmore; and Mozart C Minor Mass with Orchestre National de Lille and Jan Willem de Vriend. Forthcoming Bach performances include St Matthew Passion (tenor arias) with the Antwerp Symphony, Rotterdam Philharmonic and Gürzenich Orchestra Cologne; St John Passion (Evangelist) with the Academy of Ancient Music at King’s College, Cambridge; and Christmas Oratorio with the Dunedin Consort. He will make a return to the Royal Opera, Covent Garden in the new production by David McVicar of Death in Venice, conducted by Sir Mark Elder.

Olivier Coiffet

A graduate from the Fourvière Children’s Choir of Lyon and then the Paris Conservatoire, Olivier Coiffet is revered for the quality of his performances in German and Italian Baroque repertoire, and for the attention he gives to declamation and drama.

Following a diploma from Sciences-Po Paris and a degree in Cultural Management, he turned to music in 2004 and soon appeared as a soloist with many European ensembles and conductors, including Pygmalion (Raphaël Pichon), Collegium Vocale (Philippe Herreweghe), Le Poème Harmonique (Vincent Dumestre), the Huelgas Ensemble (Paul Van Nevel), Académie Bach (Michael Radulescu), La Fenice (Jean Tubéry), Ars Nova (Jean- Michaël Lavoie), Vox Luminis (Lionel Meunier), Weser Renaissance (Manfred Cordes), Correspondances (Sébastien Daucé), I Gemelli (Emiliano Gonzalez Toro), Gli Angeli (Stephan MacLeod)…

His interpretation of the Evangelist in J.S.Bach’s Passions and Christmas Oratorio has earned him many invitations throughout Europe: he has appeared in Belgium, Luxembourg, Great Britain, Germany, Italy, and also in Switzerland for Radio Espace2, under the direction of the Austrian conductor Michael Radulescu. He also devotes himself to Lieder, from Mozart to Berg, via Schumann, Brahms…

On stage and on record he performs in contemporary works, such as Bruno Mantovani’s L’Enterrement de Mozart, in which he took the lead role (Festival de Besançon and Grand Théâtre d’Aix-en-Provence), and Fernando Fiszbein’s L’homme qui aimait… (Teatro Colón, Buenos Aires). He is equally in demand in Baroque opera: with Le Poème Harmonique and Vincent Dumestre he has performed the title role in Caligula delirante by Pagliardi (in numerous festivals in France and broadcast by France Musique). Past and future seasons see him take on several roles under the direction of Raphaël Pichon, in operas by Rossi, Cavalli and Rameau. His voice also allows him to engage in Romantic opera, as in Offenbach’s The Tales of Hoffman, where he sings the role of Nathanaël on stage in Rouen and Versailles.

Recently he sang as a soloist in Monteverdi’s 1610 Vespers in Germany and Great Britain with Vox Luminis and the Freiburg Baroque Orchestra, and Jean-Louis Florentz’s Magnificat at the Festival Messiaen, with the Orchestre de Cannes (broadcast by France Musique).

In 2020 he will perform with Ensemble Pygmalion and Raphaël Pichon at the Armory Hall in New York in Monteverdi’s 1610 Vespers, in Krakow in a programme of Praetorius, and at the Opéra Comique de Paris and Opéra Royal de Versailles in Rameau’s Hippolyte et Aricie. In 2021, with Ensemble Arabesque de Montreux, he will sing the Evangelist in the St. Matthew Passion in concerts throughout Switzerland.

Benjamin Glaubitz

Benjamin GLAUBITZ ténor  Benjamin Glaubitz a débuté son éducation musicale au sein du Dresdner Kreuzchor. Il a étudié le chant à la Hochschule für Musik de Dresden avec Margret Trappe Wiel et Olaf Bär. Il chante comme choriste et soliste dans le monde entier, notamment avec le Collegium Vocale de Philippe Herreweghe, mais aussi avec des chefs tels que Albrecht, Beringer, De Marchi, Katschner, Luks, Rademann ou Rilling, et avec des orchestres tels que les Hamburger Philharmoniker, le Tonhalle-Orchester, la Staatskapelle Dresden, La Folia Barockorchester, Hofkapelle München, Collegium1704 Prag ou le Tölzer Knabenchor.

Stephan Gähler

Stephan Gähler, ténor Stephan Gähler a été membre des Dresdner Kapellknaben de 1985 à 1995. Il entreprend ensuite des études de sciences du transport et de géographie tout en continuant à chanter. Dès 2003, il étudie le chant avec Margret Trappe-Wiel à Dresde. Il concentre aujourd’hui ses activités vocales autour des répertoires du 16ème au 18ème siècles en tant que soliste dans des ensembles tels que Cappella Sagittariana Dresden, Capella de la Torre, Cappella Augustana Bologna, Musica Fiata Köln et Amarcord Leipzig. En tant que membre permanent de l’Athesinus Consort Berlin, il chante des œuvres de différents époques et styles, en solo ou dans une formation allant jusqu’au double quatuor. Il travaille avec des ensembles de renommée internationale tels que le Collegium Vocale de Gand, le RIAS-Kammerchor, le Balthasar-Neumann-Chor ou le Vocalconsort Berlin et collabore avec des chefs comme  Herreweghe, Creed, Reuss, Rademann, Hengelbrock et Dijkstra.

Thomas Hobbs

Thomas Hobbs is “one of the most interesting and significant Bach tenors” of his generation and is in high demand with many leading baroque and early music ensembles.

Highlights of his 2021/22 season include numerous performances of Bach Cantatas with Gli Angeli Genève, Le Banquet Céleste, Alia Mens, Netherlands Bach Society and Les Arts Florissants. He will also perform Bach Christmas Oratorio with Concerto Copenhagen, and Bach St Matthew Passion with Il Gardellino and Bach Collegium, Japan.

Recent highlights include Handels’ Messiah with Early Music Vancouver, Sinfonietta Riga, Tafelmusik Toronto, RIAS Kammerchor and Akademie für Alte Musik Berlin, various projects with Collegium Vocale Ghent under the baton of Philippe Herreweghe and Gli Angeli Genève under Stephan McLeod, Bach B minor mass on a European tour and at the Salzburg Festival with Collegium Vocale Gent and Herreweghe, Haydn Creation with Mirga Gražinytė-Tyla and the CBSO, Schumann Requiem with Richard Egarr and the Scottish Chamber Orchestra, Evangelist in Bach St Matthew Passion on tour with the Netherlands Bach Society, and Messiah with the Academy of Ancient Music at the Barbican. He also sang Bach cantatas with Les Violons du Roy, the Danish National Symphony Orchestra, and travelled to Australia to sing Bach Christmas Oratorio with the Choir of London and Australian Chamber Orchestra. Hobbs performed Bach, Britten and Haydn with the Israel Camerata, sang Handel Alexander’s Feast with Tafelmusik Baroque Orchestra, as well as Bach programmes with Gli Angeli Genève, La Chapelle Harmonique, Dunedin Consort at Wigmore Hall, and with the Milan Symphony Orchestra.

On the opera stage Hobbs performed a critically acclaimed Telemachus The Return of Ulysses in a new production for English National Opera conducted by Jonathan Cohen, Apollo and Shepherd in Monteverdi Orfeo in semi-staged performances with Richard Egarr and the AAM and the title role in Albert Herring and Ferrando Così fan tutte.

Hobbs’ ever-expanding discography includes Bach B minor Mass with both CVG and Dunedin Consort, Bach Motets, Leipzig cantatas and Christmas Oratorio with CVG, Christmas Oratorio with Dunedin Consort, Bach Weimar Cantatas with Alia Mens, Handel Acis and Galatea and Esther with Dunedin Consort and Beethoven Mass in C with Stuttgart Kammerchor. His recent recordings of Handel Chandos Anthems with Stephen Layton and the Orchestra of the Age of Enlightenment and Mozart Requiem with John Butt and the Dunedin Consort have been universally praised, with the latter receiving the 2014 Gramophone Award for best Choral recording.

Valerio Contaldo

Valerio Contaldo a étudié le chant auprès de Gary Magby à Lausanne. Il est finaliste du concours Bach de Leipzig en 2008 et sa carrière de soliste ne cesse de se développer depuis lors. Il chante au Festival des Flandres, au Rheingau Festival, aux Folles Journées de Nantes, Bilbao et Tokyo, au Vancouver Festival, à l’Opéra de Lausanne, à la Fenice de Venise, ainsi qu’aux opéras de Girona, Dijon, Besançon, Nîmes, Toulouse ou Edimbourg.
Il chante au concert et au disque sous la direction de chefs comme Corboz, Zacharias, Koopman, Järvi, Garrido, Garcia Alarcón, Alessandrini ou Pierlot. Il est dans le monde l’un des interprètes phares du rôle-titre de L’Orfeo de Monteverdi, qu’il a chanté à Barcelone, Adelaide, Shanghai et Pékin, ainsi qu’à Bruxelles, Rotterdam, au Festival de Saint-Denis, et en tournée en Amérique du Sud